Tel Aviv   New York   Budapest   Moszkva       Kijev

HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik



Vörösiszap: Valakinek felelnie kell?
Az idézett mondat annak kapcsán jutott eszembe, hogy Veszprémben holnap kezdődik a tárgyalás a két évvel ezelőtt bekövetkezett vörösiszap katasztrófa miatt megvádolt tizenöt ember ügyében. Ők tizenöten mind a MAL Zrt. dolgozói, cégvezetőtől a gátőrig bezárólag.


A villanyautózás újabb mérföldköve
Most a minőségi tömeggyártás talán legrégibb és legnagyobb mestere, a Ford készül megmutatni, mit tud a villanyautózásról. Hamarosan bemutatkozik ugyanis a világ első olyan elektromos személyautója, amely már benzinesként elnyerte az Év autója díjat, és belsőégésű motorjával is a földkerekség egyik legsikeresebb modelljének számít. Annyi tehát már bizonyos: a Ford nem különcködőknek, a zöld imidzset külsőségekben jelző képmutatóknak, hanem az átlagos autóhasználóknak akar villanykompaktot gyártani.


Végre a Fiat is csinál villanyautót
Kevés olyan belsőégésű motorral hajtott autó létezik, amelyből annyi kis manufaktúra készített már villanyhajtású változatot, mint a Fiat 500-as. Az egyik villanyfiat-átirat, a milánói székhelyű Castagna luxusvillany Fiat 500-asa ráadásul nemrégiben be is írta magát a világtörténelembe. A líbiai felkelők a világsajtó nyilvánossága előtt rekvirálták egyik példányát az akkor még élő Kadhafi tábornok autógyűjteményéből.


A jövőnek üzen a Ford villanybiciklije
Ha valakinek eddig kétsége lett volna afelől, hogy a jövő egyik fontos városi közlekedési eszköze lehet a villanybringa, annak felül kell bírálnia álláspontját. A Ford is bemutatta ugyanis saját e-bike-ját, így biztosra vehető, hogy alapos piackutatás eredményeként, nem hobbiból, hanem kőkemény, jövőbeni piacszerzés reményében tette le névjegyét ez az autóipari óriás a járműgyártás e ma még különc szegmensében.


A Matra útja a villanybringákig
Igazán különös és tanulságos történet a Matra cégé. A Mécanique Avion TRAction több mint fél évszázados útja a hadiipartól a versenyautóépítésen és kisszériás autógyártáson át a villanybringákig, jól leképezi a világpiac alapvető változásait is.


Válasz az ökoválságra
A történet 1972-ban, a titokzatos Bobcat Projekttel kezdődött, és az olajválságra választ kereső kisautó szériaérett változatát végül -az éppen kialakuló spanyolországi kapcsolat miatt, Henry Ford személyes döntése nyomán - Fiestára keresztelték. A gyártás megkezdése óta 35 év telt el, és 15 millió példány talált gazdára.


Divat lett a villanybringa
Divatba jött az elektromos bicikli Európában. Ez végre egy igazán jó hír, hiszen így idővel autóból, motorról és robogóról is sokak átcsábulhatnak e rövidebb távokon rendkívül praktikus, kényelmes, takarékos és környezetbarát egyéni közlekedési eszközre.


Ullmann Mónika váltott, konnektorból tankol
Ullmann Mónikáról mind szélesebb körben köztudott, hogy tudatos vásárló. A színésznő számára fontos a vásárolt termékek összetétele, minősége, szűk -és tágabb környezetének tudatos védelme. Egy nagyvárosban élő színésznő számára nem könnyű feladat a környezettudatos élet kialakítása, de a művésznő a sok kicsi sokra megy elvét vallja.


Szebb jövőt hoz a villanykorszak?
Szívemből szóló jövőképet vázolt felt Siim Kallas, az EU közlekedési biztosa: belsőégésű motorral szerelt autóktól mentes városok, a jelenleginél sokkal nagyobb arányú vasúti személy- és teherszállítási részarány. Ahogy fogalmazott: az élhető, kevésbé környezetszennyező közlekedés kulcsát a klasszikus személyautók használatának jelentős korlátozásában látja.


Zöld motor a Hungaroringen
Soha nem gondoltam volna, hogy egy hungaroringi sportmotorbemutatón is lelhetek ökológiailag korrekt járműveket. A Honda idei sportmotorjainak bemutatkozása erre rácáfolt, ugyanis a CBR 250 személyében egy - ha szabad így mondani - magas noemisszió faktorú, mégis kifejezetten sportmotoros élvezeteket (is) nyújtó kétkerekű került a látókörömbe.


1 2 3 4



Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!