Magas teljesítményszintjének, illetve az 1.500 és 2.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló tekintélyes, 250 newtonméter maximális forgatónyomatékának köszönhetően e rugalmas konstrukció városi forgalomban és autópályán egyaránt ideális megoldásnak számít. Legkorszerűbb common-rail befecskendezési technikájának köszönhetően rendkívül kulturált járás és alacsony üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Az új motor ötfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.
A korszerű erőforrás a márka „downsizing” trendjének szerves folytatása, amelynek szellemében kisebb hengerűrtartalomból produkál magasabb teljesítményt. Ennek eredményeképpen a takarékos és környezetkímélő üzem kiemelkedő menetteljesítményekkel párosulhat. A Superb 1.6 CR TDI szenzációs, 100 kilométerenként mindössze 5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztással jelenik meg, s a modellsorozat legtakarékosabb dízel tagjaként az EU5 kipufogógáz-szabvány előírásait is teljesíti. Az új technika alacsony, kilométerenként csupán 130 gramm kombinált széndioxid-kibocsátásával a ©koda-modellek emissziós átlagához is jótékonyan járul hozzá.
„Joggal lehetünk büszkék 1.6 CR TDI motorunkra, amely a közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel működő erőforrások palettáját teszi teljessé, a Superb modellsorozat így immár mindegyik dízelmotorjában common-rail befecskendezést kínál. Az 1.6 CR TDI a legújabb műszaki megoldások, illetve a takarékos és környezetkímélő üzem ideális kombinációját képviseli. Kiforrott technikáról van szó, amely minden körülmények között kiemelkedő menetteljesítményekkel szolgál“ – fejtette ki Eckhard Scholz, a ©koda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.
www.skoda.hu
|