Az Elizabeth Fitzherbert által írt cikk idézi Geskó Judit kurátort is: “néhány Cézanne által másolt mû bemutatása által szeretnénk kifejezni a Cézanne személye iránt érzett mély tiszteletünket is….a cél a Cézanne mûvészetében rejlõ konceptuális és avantgárd vonal megmutatása volt.” – tolmácsolja a WSJ a kurátor szavait. Az El País cikk írója szerint pedig a budapesti szervezõknek nem lehetett könnyû dolguk, hogy a most Budapesten látható remekmûveket a világ jelentõs múzeumaiból (a Louvre-tól az európai nagy gyûjteményeken, így a londoni Tate-en és a madridi Thyssen-Bornemiszán át a bécsi Albertináig) megszerezzék, valamint elõteremtsék a kiállítás több mint egymillió eurós költségvetését.
Az október 26-tól február 17-ig nyitva tartó kiállítást eddig 25 ezen látták. A francia posztimpresszionista alkotó csaknem 100 mûvét felvonultató kiállítás a festõ régi mesterekhez való viszonyáról és ezzel összefüggésben a klasszikus képzõmûvészet megújításában játszott szerepérõl kíván áttekintést adni, mintegy 40 olyan mûvet is bemutatva, melynek alkotói nagy hatással voltak Cézanne mûvészetére.
BreuerPress
|