HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

Alfa Romeo Giulietta: minden idők legbiztonságosabb kompaktja
Az Alfa Romeo Giulietta a neves Euro NCAP ütközésbiztonsági vizsgálatán ötcsillagos végeredményt, és a maximálisan adható százból 87 pontot ért el. Ez a kiemelkedő teljesítmény minden idők legbiztonságosabb alsó-középkategóriás autójává teszi az új Alfa Romeót.

Az eredmény jelentőségét növeli, hogy az Euro NCAP 2009-ben új pontozási rendszert vezetett be, amely négy területen: a Felnőtt Utasvédelem, a Gyermek Utasvédelem, a Gyalogosvédelem, valamint (újdonságként) a Biztonsági Segédberendezések területén vizsgálja a gépkocsik teljesítményét. Értékelik továbbá a sérülések elkerülését, illetve enyhítését elősegítő rendszereket: a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzést, az ESP-t, vagy a sebességhatárolót. Évről évre (2009, 2010-2011, 2012) egyre nehezebb lesz megszerezni az ötcsillagos minősítést. Ebben az összefüggésben az Alfa Romeo Giulietta által elért eredmény (97% felnőtt utasvédelem, 85% gyermek utasvédelem, 63% gyalogosvédelem, és 86% biztonsági segédberendezések) azt jelenti, hogy az autó a rendszer teljes mértékű szigorításakor (2012) is megszerzi majd az ötcsillagos minősítést.

Ez a jelentős elismerés megerősíti az Alfa Romeo elkötelezettségét a közlekedés minden résztvevőjének biztonsága iránt. Az Alfa Romeo Giuliettát úgy terveztük és építettük meg, hogy a lehető legmagasabb szintű aktív és passzív biztonságot kínálja. Ennek bizonyítéka például a létező legfejlettebb menetdinamikai szabályozó elektronikák alkalmazása (fék- és tapadásszabályozás). Ilyen a VDC menetstabilizáló rendszer, amely az olyan alapvető funkciókat szabályozza, mint a visszagurulásgátló, a kipörgésgátló, vagy a vészfékrásegítés; az MSR berendezés, amely a gáz elvételekor megelőzi a hajtott kerekek blokkolását; a DST (dinamikus kormányzási nyomaték) rendszer; a Q2 rendszer, amely elektronikus úton "szimulálja" az önzáró differenciámű jelenlétét, vagy a vadonatúj Prefill rendszer, amely a gázpedál felengedésekor előre riasztja a fékvezérlést, lerövidítve a beavatkozási időt, és ezzel a féktávolságot.

Több ezer órányi virtuális szimuláció nyomán, mindössze négy prototípus felhasználásával hoztuk létre az Alfa új "kompakt" padlólemezét (amely a Giulettával mutatkozik be) és magát az egész autót. A virtuális tervezésből származó eredményeket a későbbiekben a gyakorlatban ellenőriztük azokon az autókon, amelyek a cassinói gyárban készültek, és amelyeken kétszáz vizsgálat során ellenőriztük az alkatrészeket és alrendszereket. Több mind száz ütköztetéses Hyge szántesztet szimuláltunk, és több mint nyolcvan töréstesztet (frontális, oldalirányú, borulásos és ráfutásos teszteket, különböző sebességek mellett, eltérő akadályokkal, figyelembe véve, hogy az utasokat egymástól eltérő módokon kell védelmezni). Ezek a puszta számadatok is igazolják, hogy az Alfa Romeo Európa egyik legbiztonságosabb, a legfejlettebb biztonsági rendszerekkel felszerelt autóját építette meg a Giulietta személyében.

Ezt a teljes körű biztonságot példázza, többek között, az alapfelszerelésként kínált hat légzsák (kettő többfázisú), három pontos biztonsági övek kettős övelőfeszítővel és överő-határolóval, valamint SAHR (Self Aligning Head Restraint - önbeálló fejtámla) rendszerrel: ezt az új, második generációs berendezést az első ülések háttámlájába építik be, és ütközés esetén a fejtámlát az utasok fejéhez közelebb emelve csökkenti az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát.

Emellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a karosszéria, a motorházfedél, az ajtók és a műszerfal kereszttartója, valamint az ülések és a kormányoszlop mind hozzájárulnak az autó utas- és gyalogosvédelméhez. Ezen berendezések hatékonyságát három terhelési pályából álló elülső szerkezet maximalizálja. Az ez által biztosított szerkezeti egység révén, frontális ütközések során minden esetben azonos módon képes reagálni a szerkezet, függetlenül az ütközésben részt vevő akadály vagy másik jármű jellegétől. Ez a megoldás áttörést jelent a kölcsönös védelemben (ütközési kompatibilitás), hiszen a Giulietta kevésbé viselkedik agresszívan, amikor egy másik autó orrának vagy oldalának ütközik, de ugyanúgy a saját védelemben is, mivel az egységes deformálódásnak köszönhetően az utasrögzítő biztonsági rendszerek minden típusú balesetben hatékonyabban képesek végezni dolgukat.

Végezetül, ami a megelőző biztonságot illeti, az Alfa Romeo Giulietta fényszóróit nappali fényekkel is felszereltük, amelyek a motor beindításakor automatikusan aktiválódnak, összhangban egy 2012-ben hatályba lépő, európai szabvánnyal, míg a zárófénynél LED-es lámpatestek találhatók, amelyek a hagyományos izzókénál nagyobb fényerejükkel tovább fokozzák a biztonságot.

www.alfaromeo.hu


Fotót készítette: www.alfaromeo.hu
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!