HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

LÁZÁR JÁNOS :A LEGFONTOSABB NEMZETSTRATÉGIAI CÉLUNK, HOGY MINDEN AUTÓPÁLYÁNK 2018-IG ELÉRJE MAGYAROR
Felújították a 47-es út Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, a nettó 7,9 milliárd forintos beruházást szombaton adták át.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője az ünnepségen kijelentette, Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak.

“A LEGFONTOSABB NEMZETSTRATÉGIAI CÉLUNK, HOGY MINDEN AUTÓPÁLYÁNK 2018-IG ELÉRJE MAGYARORSZÁG JELENLEGI HATÁRAIT.”
“A legfontosabb nemzetstratégiai célunk, hogy minden autópályánk 2018-ig elérje Magyarország jelenlegi határait” – mondta a miniszter. Hozzátette: legalább ilyen jelentőségű nemzeti célkitűzés, hogy minden megyei jogú város bekapcsolódjon a gyorsforgalmiút-hálózatba, ami hozzájárul a települések versenyképességének javításához, a munkahelyteremtéshez. A következő évek legfontosabb feladata a dél-alföldi régióban Kecskemét és Békéscsaba összekapcsolása – jegyezte meg a politikus.

Lázár János régi elmaradt adósságnak nevezte az M9-es autópálya megépítését, amely kelet-nyugati irányba köti össze az ország különböző részeit.

Emellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) előtt álló feladatként jelölte meg, hogy legkésőbb a következő választási ciklus végére, 2022-re Szegedet és Debrecent négysávos autóút kapcsolja össze.

Hódmezővásárhelynek különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy gazdasági értelemben összekapcsolódjon Szegeddel, és a két város egy agglomerációt jelentsen, de legalább ilyen fontos gazdasági és társadalompolitikai érdekek szólnak amellett, hogy Hódmezővásárhely és Békéscsaba is jobban kötődjön egymáshoz – hangsúlyozta Lázár János.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 47-es számú főút Hódmezővásárhely és Orosháza között, 11,5 tonnás tengelyterhelésre megerősített, 19,7 kilométeres szakaszának korszerűsítése 85 százalékban európai uniós és 15 százalékban hazai források felhasználásával valósult meg nettó 7,9 milliárd forintért, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. Hozzátette: a főúttal párhuzamosan elkészült a Hódmezővásárhelyt Orosházával összekötő, 21,4 kilométeres kerékpárút is.

A főút Algyő és Szeged közötti 7 kilométeres szakaszának felújítása még zajlik, de a kivitelező határidőre befejezi a munkát, és az autósok november közepétől már forgalomkorlátozások nélkül használhatják az utat – tudatta a vezérigazgató.


A 2007-2013 uniós ciklusban Csongrád megyében nettó 140 milliárd forintból 110 kilométernyi útfejlesztés valósult meg – közölte a szakember, kiemelve ezek közül az M43-as autópálya második szakaszának megépítését és az 55-ös út mórahalmi elkerülő szakaszának kialakítását.

Nagy Róbert reményei szerint jövőre elkezdődhet a hódmezővásárhelyi és a nagylaki elkerülő út építése, és a NIF Zrt. elkezdte a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekapcsoló elővárosi villamosvasút, a tramtrain tervezésének előkészítését.

WWW.BREUERPRESS.COM


Fotót készítette: Online
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!