Seszták Miklós hozzátette: a legfontosabb, amivel a magyar állam segíteni tudja a Herendi Porcelánmanufaktúrát, hogy minden lehetséges eszközzel támogatja a márka világpiacon történő megjelenését. Várakozásai szerint a márka portfóliója két éven belül bővülhet.
A miniszter az elmúlt évek kormányzati intézkedései közül kiemelte az adósságkonszolidációt, amelynek nem segítségével Herend is kikerülhetett az adósságcsapdából. A rezsicsökkentés kapcsán azt mondta, a kormány elkötelezett, hogy a kisvállalkozók rezsicsökkentését is továbbvigye.
Seszták Miklós közölte, ma Magyarországon körülbelül háromezer vállalkozás tud exportképes terméket előállítani. Az, hogy ez a szám elmarad az ideális 9-12 ezertől, főként a magas rezsiköltségektől terhelt előállítási költségeknek tudható be. Szeretnék elérni - mondta a miniszter -, hogy a 2014-20-as európai uniós költségvetési ciklusban az operatív programokba bekerüljön a belterületi utak felújítása is.
Breuerpress
|