HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

Csatornahajózás: nyaralás, kaland, világlátás…
Akár hiszik akár nem, már áprilisban is lehet nyaralni. Legalábbis akik a csatornahajózás mellett döntenek. Ezt, az egyre népszerűbb nyaralási formát Szentandrási Zoltán, a Benaco Yachting ügyvezetője mutatja be. Cége 14 éve foglalkozik lakóhajózással. Idén két sláger ország van: Lengyelország és Németország.

Egyben kötöttség és kötetlenség is a hajózás. Útközben az útitársak is vezetik a hajót, sokan életükben először. Mindezt persze legálisan, hiszen Európában, több országban, nincs szükség hajóvezetői engedélyre. Indulás előtt ugyanis mindent elmagyaráznak és megmutatnak nekünk. Utána szabad a terep. Akkor indulunk, oda megyünk, ott kötünk ki, ahol akarunk. Kiszállhatunk a városok közepén, megnézhetünk kastélyokat, katedrálisokat és építészeti örökségeket, vásárolhatunk a falu piacán és visszatérve a hajóra, horgászhatunk, fürödhetünk. Utasaink szerint ez a szabadság a legnagyobb előnye a lakóhajós nyaralásnak és ez biztosítja a legnagyobb kikapcsolódást. Mindezt szinte luxus körülmények között érhetjük el, hiszen a hajók voltaképpen egy jól felszerelt úszó apartmanok.

A hajózási szezon egyre inkább kitolódik. Például az angliai Norfolk Broads-on sokan töltik a karácsonyt is lakóhajókon, hiszen itt a Golf áramlat miatt nagyon enyhe a tél. Az optimális azért a klasszikus nyár. Idén két sláger ország van: Lengyelország és Németország. A mazúri tavak vadregényes vidékét most kezdik felfedezni a lakóhajósok. Szépen kiépített partmenti kikötők, hangulatos éttermek, és gyönyörű természet jellemzi ezt a tóvidéket párosulva a közismert lengyel vendégszeretettel. De választhatjuk Németországot kastélyai miatt, hajózhatunk Olaszországban, Hollandiában, vagy akár Írországban is.

Lengyelország észak-keleti része, a lengyel-litván-orosz határvidék nincs közel ugyan, de útközben útba ejtjük Zakopanét, hajdani síeléseink kedvenc üdülőhelyét – ma már bármelyik alpesi üdülővel felvenné a versenyt, aztán Kazimierz Dolnyt, ezt a középkorból itt maradt hangulatos városkát a maga sajátos atmoszférájával és itt is éjszakázunk.

Másnap Varsó érintésével Olsztyn-en keresztül támadjuk a Mazúri tavakat. Olsztynban azért
megállunk, mert ezt a várost 1353-ban alapították, gótikus „Old Town”-ja a Lyna folyó partján , középkori épületei különös hangulatot kölcsönöznek a városnak.

Mazuria egészen a II.Világháboruig Kelet Poroszország része volt. Tölgy, fenyő és nyírfaerdőkkel övezett vidéke gazdag állatvilággal rendelkezik, szarvasok, bölények, vaddisznók, farkasok, hódok járják a vidéket, de a víz mellett szürke gémek, kormoránok, hattyúk és más vízimadarak is szép számmal tanyáznak.

Kora délután érkezünk a tóvidék központjába, Mikolajkiba, ahol igazi nyári nyüzsgés fogad. Két Európa 600 típusú lakóhajót veszünk át, ez a hajótípus az összes eddigi lakóhajós tapasztalatokat felhasználva került megépítésre, szép, rendkívül korszerű, igényes kivitelű, minden kényelemmel felszerelt hajó. Megkaptuk a térképeket és az eligazítást, gyors tanulmá-
nyozás után elindultunk közép-Európa egyik legnagyobb összefüggő tórendszerének felfedezésére.

A Mazúri tavak vadregényes vidék. Csaknem érintetlen a természet, a tavakat mesterséges csatornák kötik össze, a parton tájba illő létesítmények, fogadók, éttermek húzódnak meg.

A környék meglátogatása nem hagyható ki, hiszen itt a II.Világháború ritka és érdekes emlékei idézik a múltat . Itt Ketrzyn mellett Mamerkiben és Gierlozban épült fel a híres
„Farkas sánc”, Hitler szuperbiztosnak tervezett bunkerrendszere. Stauffenberg ezredesnek mégis sikerült bombamerényletet elkövetnie itt a német vezérkar ellen, de Hitler véletlen szerencsével ezúttal is megmenekült.

Franyó Zsolt


Fotót készítette: 
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!