Pontosabban, nem egészen bizonyos, hogy magát a Kacsát, hiszen terjeng egy C2-nek titulált másik Kacsa-parafrázis is az interneten, amely szintén aranyos, kifejezetten kiskacsásan púpos. Szóval, könnyen lehet, hogy a C-Cactus nem a hivatalos Kacsa-utód lesz, de úgy hírlik, a 2CV erényeit - melyek számosak voltak - örökölni fogja. Egyszerűség, takarékosság, báj, sárm, kedvesség, sokoldalúság, olcsóság...
Valójában pofonegyszerű a képlet, mégse nagyon találunk mindezeknek a kritériumoknak egyszerre megfelelő autót jelenleg a piacon. Nyilván kéthengeres kis boxermotort, amilyenje az eredeti Kacsának volt, nem készítenek hozzá - annyira azért nem őrzik majd a Kacsa emlékét. De - állítólag - szó van arról, hogy a Fiat zseniális kis kéthengeres Twin Airjét, vagy valami ahhoz hasonló minimál- és ökomotort kapja meg majd az új kiskacsa.
Amely, ha a C-Cactusból lesz, sem rút, sem igazán kicsi nem lesz. Ráadásul elősegítheti a Citroen visszatérését abba a pontosan körülhatárolhatatlan emocionális szegmensbe, ami miatt generációk zárták szívükbe a legendás francia autógyárat.
Bóday Pál
|