HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

A Panda éve
Ahhoz képest, hogy nemrégiben lett vége a válságnak - és állítólag mindjárt kezdődik a következő -, fantasztikus mezőny áll csatasorba az idei Év autója díjért. Arról persze hosszú évek óta erősen megoszlanak a vélemények, hogy mennyire tekinthető komoly szakmai elismerésnek az elsőség, magyarán: korruptak-e a díjat odaítélő újságírók vagy sem. Érdekes, mert ha visszatekintünk a korábbi győztesekre, született már ugyanúgy papírforma, mint meghökkentő döntés, választottak sikeres és bukásra ítélt autót is az Év legjobbjának.

Annyi mindenesetre bizonyos: jó nagy - és elhamarkodott - hülyeség volt múlt évben a Nissan Leafet díjazni, hiszen mára kiderült: lényegében szinte csak formásabb és jobb villanyautók állnak készen a sorozatgyártásra. Ott van például a Focus Electric vagy a kedvencem, a Twizy, amely szinte már nem is autó, hanem annál sokkal több: egy életérzés....

Szóval talán helyesebb lett volna idén vagy majd jövőre - bevárva a mezőnyt - kinézni egy igazán jó és szép villanyautót a díjra. Mindez csak azért érdekes, mert ebből a fiaskóból adódóan ebben az évben már nem nagyon lehet elsütni azt, hogy díjazzunk egy innovatív, jövőbe mutató elektromos járművet. Marad a belsőégésű mezőny - amely azonban igazán parádés. Az Audi Q3-as, az új Focus, a Lancia Y, a Toyota Yaris, a Volkswagen Beatle vagy a cuki kis Lupo - mind igazi, trendi női autó. Én mégis az új Pandát várom a dobogó első fokára.

Tudom, a Fiat gyanúsan sokszor nyert már, ráadásul az előző Panda is megkapta az Év autója díjat. Mégis. A turbó nélküli, igazán öko Twin Air motor, ennek a bájos Panda-brendnek a másodszori sikeres aktualizálásása, megújítása és továbbfejlesztése, már önmagában érdemessé teszi az új Pandát a díjra. Ráadásul egy elérhető árú, mondhatni olcsón jó - és nagyon megbízható egyszerű és nagyszerű járművecskéről van szó. Szóval, tisztelt zsűritagok: a Pandát az Év autójává választani nem kell félnetek, jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem ellenzem.

Ja, és itt a teljes lista, ha valakit érdekel: Audi A6, Audi Q3, BMW 1-series, BMW 6-series, Chevrolet Orlando, Citroën DS4, Citroën DS5, Fiat Panda, Ford Focus, Ford B-Max, Honda Civic, Hyundai i40, Hyundai Veloster, Kia Picanto, Kia Rio, Lancia Y, Lexus GS, Mazda CX-5, Mercedes B-Class, Mercedes ML-Class, Mercedes SLK, Opel (Vauxhall) Ampera/Chevrolet Volt, Opel Zafira Tourer, Peugeot 508/RXH Peugeot 3008 Hybrid4, Porsche 911, Range Rover Evoque Renault Twizy, Renault Kangoo Z.E., Renault Fluence Z.E., Ssangyong Korando, Toyota Verso S, Subaru Terzia, Toyota Yaris, Volkswagen Beetle, Volkswagen Jetta, Volkswagen Up.

Bóday Pál


Fotót készítette: Fiat
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!