Annak idején, az új Twingo tervezésekor állítólag a Renault szigorú főnöke, Carlos Ghosn visszadobott a tervezőknek minden egyedieskedő, különcködő dizájntervet és megparancsolta, hogy a bájos és rendkívül sikeres kisautó utódja egy feltűnésmentes, praktikus, jól használható, mindenki számára elfogadható, minden ízlést kiszolgáló városi jármű legyen.
|
A parancsot teljesítették: a Twingo második generációjaként megszületett egy remek kisautó, amely egyszerűen képtelen felhívni magára a figyelmet. Képtelen elérni, hogy eljussanak a megszeretéséig és megvételéig - onnantól ugyanis már nagyon élveznék (és élvezik is azok, akik viszonylagos feltűnésmentessége ellenére ezt a modellt választják.)
Mindenesetre, most végre megszületett a döntés a Renaultnál: twingósítani kell egy kicsit a Twingót: különlegesebbé kell tenni a külcsínt, hogy feltárulkozhasson a belbecs. Ennek szellemében a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozik a Twingo II Facelift. Valószínűleg maga Ghosn is rájött: egy autó vagy nagyon letisztult és harmonikus formájú, vagy bájos, egyedi és feltűnő. Középút nem nagyon van. Szerencsére az újrasminkelt kis Twingo ez utóbbi lett. Apró változtatásokkal sokat erősödött az egyénisége, sokkal kifejezőbb a tekintete és - ha jól tudom - kap még egy kis ezres ökomotort is. Újra igazán twingós lett, mert meri önmagát adni. Mert mer bájos lenni....
Bóday Pál
|