HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

A Smart belép a kétkerekűpiacra?
Sikernek - különösen üzleti sikernek - semmiképpen sem lehet nevezni a Smartot, de az elvitathatatlan tőle, hogy a zöld autózás egyik ikonja, trendi divattárgy és több európai nagyvárosban (Párizs, Róma stb) komoly szimpátiára és népszerűségre tett szert. Nemrégiben elkészült, kisszériás elektromos változata pedig eddig elég jól helytállt az éppen csak kialakuló villanyautózás vegyes mezőnyében.

Mint köztudott, most a Smart - talán a nagyobb testvér, a ForFour korábbi sikertelenségéből tanulva - lefelé nyitott: elektromosrobogó- és villanybringa-koncepcióval állt a világ elé. Mindkettő szimpatikus és merész tervnek tűnik, hiszen az éppencsak kialakuló villanyrobogó-piacon az olcsó kínai dömpinggel és a mostanában érkező, műszakilag a Smartnál előrébb járó BMW, Honda, Yamaha konkurenciájával kell majd megküzdenie. Ezen a piacon tehát valami igazán nagyot kell dobnia a Smartnak, hiszen ott vannak még a Bosch, a Panasonic, a BionX villanymotorjai, és a legkomolyabb bicikligyártók (Cannondail, Centurion, Gazelle, Flyer, Hercules, Gepida, Kettler, KTM, Merida) - nemritkán saját fejlesztési erőforrásokkal harcolnak az egyre igényesebb és tudatosabb villanybringa-vásárlók kegyeiért.

Szóval, ha a Smart a sorozatgyártás szintjén is belép e két piacra, akkor - ellentétben egykor világelső kisautójával - itt komoly, kialakult konkurenciaharcra és minőségi kínálatra kell felkészülnie. Ettől függetlenül csak drukkolhatunk, hogy sikerüljön nekik, hiszen bőven elférne a bővülő villanyrobogó- és pedeleckínálatban egy-egy különleges és - ha lehet ilyet kívánni - a négykerekűinél megbízhatóbb, tartósabb, aranyos kis Smart.

Bóday Pál


Fotót készítette: Smart
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!