HÍREK
Belföld
Külföld
Sport
Autó-Motor
Életmód-Egészség
Bulvár
Gazdaság
Öko
Mozaik
eszközök:

Házi teherautó jön ősszel a Fiattól
Sármos, bájos, valamint ár-értékben is arányos személy- és kishaszonjárművekben történelme során sokszor alkotott nagyot a Fiat. A Magyarországon ősztől kapható Fiat Doblo Work-Up épp az utóbbi területen készül nagy durranásra.

Lényegében egy gyárilag platóssá alakított Doblóról van szó, amely dobozos szülőatyjának minden ismert előnyét (kényelem, takarékosság, megbízhatóság) egyesíti egy kisteherautóban. Éppen akkora lesz, amekkorára a legtöbbeknek szükségük van: nem kisebb, de nem is nagyobb annál. Betonkeverő, használt robogó, bicikli, faanyag, üvegtáblák és ki tudja még hány ezer fajta munka- és hobbieszköz, nyersanyag szállítására kiválóan alkalmas.

Ráadásul úgy, hogy elöl személyautós kényelmet, eközben pedig egy városi kisautó fogyasztását kínálja. (A Fiat jól bevált és nemrégiben ismét továbbfejlesztett 1,3-as multijetjével, valamint az új 1,6-os, szintén korszerű turbódízeljével is rendelhető, amely tapasztalataim szerint még terhelt állapontban is képes tartósan 5-6 literes fogyasztásra).

Pont ez utóbbi szempont az, ami miatt kifejezetten magas szimpátiafaktort tudhat magáénak a Doblo Work-Up itt, a Noemisszión. Ugyanis meglátásom szerint ez az igazi downsizing: amikor pont akkora autót használunk, amekkorára szükségünk van, és nem eggyel, másféllel vagy kettővel nagyobbat. A Doblo Work-Uphoz hasonló kapacitású kisteherautók minimum kétezer, de nemritkán kétezerkétszáz vagy akár kétezerötszás köbcentisek. Minek? Senki sem tudja, dehát így alakult... ilyen a kínálat.

Nos, a Fiat most mindezt ezerháromszáz vagy ezerhatszáz köbcentiben megoldja, lényegében ugyanolyan teljesítménnyel és - a kitűnő hangolásnak és váltóáttételeknek köszönhetően - akár még néhány konkurensnél magasabb nyomatékkal is. Work Up - emissio down. Hiszen ami takarékos, az egyúttal környezetbarátabb is.

Reméljük, a Work-Uppal a Fiat újra vissza tud hozni valamit abból a praktikumból és racionalitásból, amely egykor általában a teherszállításra szolgáló járműveket általánosan jellemezte. Az ugyanis jó a teherautó-vásárlónak - olcsóbban jut a megfelelő kisteherautóhoz. Jó a teherautó-vásárló által nyújtott szolgáltatást igénybe vevőknek: ha ugyanis kisebb az autó rezsije, alacsonyabbak lehetnek a szolgáltatási árak. Végül - de abszolút nem utolsósorban - jót tesz a környezetnek, ha kétezer-kétezerötszáz helyett csak ezerháromszáz, vagy ezerhatszáz köbcenti által termelt károsanyag pufog ki az orrunk alá.

Bóday Pál


Fotót készítette: Fiat
Nyomtatható változat

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ahirlap.hu


Adatvédelem      Jogi nyilatkozat

Copyright © 2010. D.Design Studio - Minden jog fenntartva!