A Jobbik szerint is mindenképp leszögezhető: a BKV csődközelben van. Staudt Gábor ennek fő okaként említette a Demszky- kor, az elmúlt húsz év szabadrablását: a százmilliós végkielégítések, az átláthatatlan finanszírozás, illetve a szomorú tény, hogy a főváros gyakorlatilag csak pénzt vett ki a BKV-ból, de tételesen nem járult hozzá annak finanszírozásához.
A megoldáskeresés során az első és egyben legfontosabb feladat a felelősségre vonás kell legyen. Demszky Gábornak börtönben a helye - hangsúlyozta Staudt Gábor. Ezt az olyan ügyek indokolják, mint például a nemrég kipattant Alstorm- botrány. Demszky Gábor aláírása is szerepel azokon a dokumentumokon, amelyekben gyakorlatilag átjátszotta a szerződéssel kapcsolatban fennálló bankgaranciát egy francia székhelyű banknak, ezáltal a joghatóság is átkerült Franciaországba. "Érdekes mód "el is kaszálták a vállalhatatlan szerződési feltételeket magára vállaló Budapestet- illetve BKV-t, így a város rendkívül hátrányos jogi helyzetbe került.
Már csak azért sem szabad elmenni az Alstrom – ügy mellett- hangsúlyozta Staudt -, mert az óta az Alstrom világméretű korrupciós botrányba keveredett. A Magyar Közlekedési Hatóság már 2007-ben jelezte, milyen problémák vannak a járművekkel, hiszen közel 130 hibát tártak fel már a kezdeti stádiumban, és ennek semmiféle következménye nem lett. Tekintettel az elfogadhatatlan szerződési feltételekre, nehéz lesz a jogokat az Alstormon érvényesíteni, szükséges lehet a kormányzat fellépése is.
A Jobbik szerint a finanszírozás biztosításában a legfőbb kérdések: mit , mennyiért és miből kell finanszírozni a BKV esetében. A Jobbik fenntartja azt az álláspontját, mely szerint tanköteles korban ingyenessé kell tenni a BKV közlekedést. Ennek komoly népesedéspolitikai üzenete is van, hiszen a Jobbik korábban is kijelentette, hogy a demográfiai helyzet javításának érdekében semmi sem drága. A nyugdíjasok esetében a regisztrációs jegyet be kell vezetni, így tiszta képet kaphatnak arról, mennyien használják az ingyenes utazást, és ez milyen összegre rúg.
Ezt az összeget azonban meg kell téríteni a BKV-nak, így a kormány részt kell vállaljon a BKV finanszírozásában, hiszen a BKV nem csak budapesti érdek.
A BKV privatizációját, illetve bármely részének kiszervezését a Jobbik határozottan elutasítja. A bűnös Demszky- érában felgyülemlett adósságokra nem megoldás az egyébként nyereséges szektorok kiszervezése- emelte ki Staudt Gábor. A magántőke bevonását önmagában a Jobbik nem ellenzi, de kardinális módon a fő szolgáltatások esetében – ilyen például a busz- szolgáltatás- a privatizáció helyett az átvilágítást és a büntetőjogi felelősségre vonást szorgalmazzák.
www.jobbik.hu
|